Tlačové oddelenie PNL odmietlo poskytnúť informácie o sumách, ktoré strana zaplatila počas volebnej kampane do Európskeho parlamentu.Hoci opakovane prisľúbilo zverejnenie všetkých požadovaných informácií, ani europoslanec Rareș Bogdan nezískal presné sumy, ktoré PNL zaplatila televíznym staniciam, ako uvádza Snoop.ro.
Rareș Bogdan nebol schopný špecifikovať, či jeho účasť v dvoch televíznych reláciách – na Digi24 a Antena3 ako hosťa počas volebnej kampane do Európskeho parlamentu – financovala strana alebo nie.
V dokumente podpísanom generálnym tajomníkom PNL Lucianom Bodem, ktorý bol zaslaný Stálemu volebnému úradu, sa však uvádza, že strana zaplatila za tri propagačné relácie v televízii Antena3 CNN.
Rozhovory s predstaviteľmi PNL, predvolebné spoty a reportáže z tlačových konferencií televízie údajne nahlásili Národnej audiovizuálnej rade.
DBV Media House sa v dokumentoch, ktoré preskúmal Snoop, objavuje ako subjekt, ktorý má zmluvu s PNL na ‚výrobu a vysielanie volebných propagačných materiálov v televízii, rozhlase a v tlačených médiách‘.
Počas kampane do Európskeho parlamentu existovali dve faktúry od PNL pre DBV Media House: jedna na 5,17 milióna lei a druhá na 2,33 milióna lei.
Celkovo 7,5 milióna lei (1,5 milióna eur) na kampaň PNL do Európskeho parlamentu, ktorá bola zameraná na spoločnosti kontrolované rodinou Păcuraru.
Na rovnakej adrese ako DBV Media House sa nachádza nadácia Maricel Păcuraru, majiteľky spoločnosti Realitatea PLUS, ako aj ďalších spoločností blízkych rodine Păcuraru.DBV Media House má za akcionára firmu PHG Media Invest, ktorá patrí manželke majiteľa Realitatea PLUS, Daniele-Madi Păcuraru.
‚Platby televízii Realitatea, ich webovej stránke, rádiu z ich skupiny a všetkému, čo súvisí s Realitateou, sa realizujú prostredníctvom DBV Media House,‘ prezradil pre Snoop.ro konateľ PNL.
Náklady na reklamu na Realitatea Plus
Náklady na jednu minútu reklamy v programe Realitatea PLUS počas kampane do Európskeho parlamentu boli 2 900 EUR.Cena za spoty alebo prenosy z tlačových konferencií sa líšila.
Realitatea PLUS poskytla Národnej audiovizuálnej rade niekoľko príkladov ilustrujúcich ich propagáciu aktivít PNL, ako vyplýva zo správy ActiveWatch.
Liberáli počas kampane poslali značné sumy aj televízii Romania TV, ktorú založil Sebastian Ghiță.
Za propagáciu akcií strany predstavovala faktúra od RTV sumu 1 793 820 lei (takmer 360 000 eur).
V dokumente podpísanom Lucianom Bodem na konci volebnej kampane sa uvádza, že PNL zaplatila RTV HD za ‚vysielanie volebných propagačných aktivít – mítingov‘. Podľa konzultovaného dokumentu sa uskutočnilo 16 mítingov, počas ktorých televízia odvysielala prejavy lídrov PNL.
Televízna stanica Digi24 (Campus Media TV) mala zmluvu s PNL na kampaň do Európskeho parlamentu, za ktorú dostala takmer 1,4 milióna lei (276 000 eur).Táto suma bola vyplatená v troch splátkach počas volebnej kampane.
Rareș Bogdan neistý ohľadom platby za televízne vystúpenie
Medzi hosťami televíznej stanice Digi24 bol aj súčasný europoslanec Rareș Bogdan.V relácii ‚Jurnalul de Seară‘ 5. júna 2024, ktorú moderoval Cosmin Prelipceanu, mal liberálny politik vyhradenú polhodinu pod názvom ‚volebná propagácia‘.
Avizovaná cena Digi24 pred volebnou kampaňou za 15-minútové vystúpenie v programe bola 35 000 eur.Rareș Bogdan vystúpil na 30 minút, čo naznačuje možnú cenu 70 000 eur, ktorá s DPH presahuje 80 000 eur.
Rareș Bogdan uviedol, že nevie, či za toto vystúpenie bola zaplatená odmena, keďže nemá rozpis súm vyplatených televíznym staniciam.Televízia odmietla odpovedať na otázky spoločnosti ActiveWatch týkajúce sa tejto záležitosti.
Skupina Clever, do ktorej patria Prima a Prima News, dostala od PNL na základe zmluvy o propagácii takmer 900 000 lei.
Celková suma, ktorú Národná liberálna strana zaplatila počas kampane do Európskeho parlamentu za televízne, rozhlasové a printové médiá, bola 15 277 073 lei.